AHOL MINDIG SÜT A NAP ÉS AZÚRKÉK A TENGER: BARI ÉS KÖRNYÉKE

2020.04.26

Ahol mindig süt a Nap...!

Lassan négy éve lesz, hogy a nászutunkat az azúrkék Adriai-tenger partján a csodálatos dél-olasz Puglia tartomány központi részén Bariban és környékén töltöttük.

Ez alkalomból, na és persze a rengeteg időmből, ami most a karantén miatt a rendelkezésemre áll, egy blogban bemutatom Nektek kedves olvasók Barit és környékét részletesebben. Ez a dél-olasz városka Puglia régió székhelye, Nápoly után a második legnagyobb város Dél-Olaszországban. Lakossága 325 183 fő (2016-os adat). Nagy élmény volt megérkezni a város repülőteréről a hotelbe.

Látni az azúrkéken csillogó Adriai-tengert, és belegázolni a habjaiba. Furcsa volt, hogy míg otthonról borongós időben indultunk el, ittlétünk alatt szinte felhő sem volt az égen, ezért a napfény szerelmeseinek mindenképpen ajánlanám ezt a régiót.

Piazza San Nicola

Bari óvárosa, olaszul Barivecchia a régi városfalak által határolt területen fekszik. Délen az "új város" határolja, amit Murattianonak hívnak az olaszok. Az óváros labirintusszerű, tipikus mediterrán utcácskákkal rendelkezik. 2 fő tere van, a Piazza San Nicola, ez az itt álló katedrális után kapta a nevét. A magyarul Szent Miklós Bazilika az európai kereszténység egyik legfontosabb épülete, jelentős búcsújáró hely is. Délebbre pedig a Piazza dell'Odegitria terül el, ahol a San Sabino-katedrális áll.

A Murat-negyed (Cittá nuova) nevét Joachim Murat nápolyi királyról kapta, aki 1813-ban építtette a városrészt. Főbb terei a Piazza Garibaldi és a Piazza Umberto.

Bari kikötője kiemelt jelentőségű, innen indulnak hajók pl.Fiuméba, Dubrovnikba, Albániába, Montenegróba és Korfura.

A vasúti közlekedés is igen fejlett, mi is igénybe vettük többször is a Bari Centrale nevű központi pályaudvarról indulva. Rendkívül modern és szupergyors vonatok vannak, össze sem hasonlítható az itthoniakkal. :)

Polignano a Mare

Polignano a Marét, a sziklákra épült kisvárost is meglátogattuk. Nekünk ez tetszett a legjobban ott tartózkodásunk alatt. Aki Bariban jár, annak mindenképpen látnia kell ezt a kis ékszerdobozt. A mészkőből álló partvidéket évezredek óta mossa az Adria, így alakult ki a tagolt partvidék. A házak alá benyúló barlangok még varázslatosabbá teszik az összképet. Az egyik ilyen barlangban étterem is épült, ahol a vendégek élvezhetik a tengeri kilátást az olasz fogások elfogyasztása közben. Mi is beültünk ide.

A fehérre meszelt falú házak igazi mediterrán hangulatúvá varázsolják a települést. Van itt egy kavicsos öböl is, ahol a csodálatos látványt élvezve akár strandolni is lehet. Mikor ott voltunk pont jött egy zápor, ezért mi kihagytuk a fürdést.

Domenico Modugno

Polignano a Maréban született Domenico Modugno olasz Grammy-díjas énekes, akinek szobrot állítottak. Világhírű dala a "Nel blu, dipinto di blu."

Egyik nap Torre a Marét, a kis halászfalut is meglátogattuk. Strandoltunk egész nap, utána pedig elandalogtunk a pasztellszínű házak között a szűk utcákon. Megkóstoltuk az igazi olasz fagyit, ami valami isteni volt.

Az olaszok híres ételét, a pizzát is több helyen megkóstoltuk. Megállapítottuk, hogy tényleg sokkal finomabb, mint amiket otthon lehet kapni.

Egy kis érdekesség, hogy a dél-olaszok nem nagyon voltak hajlandóak angolul kommunikálni velünk, csak ha már végképp nem értettük meg őket. :D

Mindent összevetve nagyon élveztük ezt a kiruccanást, és egyszer még biztosan visszatérünk ide a kislányunkkal is a közeljövőben.

Ha Te is szeretsz utazni és élményeidet megosztanád blog formájában másokkal, szeretnéd megtudni, hogy mi Fireflies klubtagok hogyan utazunk jóval a piaci ár alatt, valamint szeretnél a karantén ideje alatt is pluszbevételhez jutni, hogy majd utána ne legyen akadálya számodra eljutni a világon bárhova, ajánlom neked ingyenes webináriumaink egyikét, amelyek minden héten kedden és pénteken 19 órakor vannak.

Ezek felöl itt tudsz érdeklődni: